Forum > Annet > Debatt

Norravind
Opprettet 02.12.2024 av Norravind, dame, 52 år, Troms.
Måten vi møtes her inne
Noe jeg lurer på:

Dere som har vært her en stund: er det noen "standarder" for hvordan folk vil bli møtt her inne?
Måten, den andre møter deg for å bli kjent? Måten du svarer på en profil, der du ser dette er en spennende person som vekker din interesse?

Hvordan gjør dere det?

Personlig opplever jeg alt fra reaksjoner som : "fin du" (da var jeg helt fersk, lagt nettop inn profil og beskrivelse... så mitt allerførste møte med en "interessent"...dette var ei dame på over 2 meter - ikke noe galt med det, men jeg la jo merke til det og var underende på en høflig måte - deretter ble jeg blokkert) til lange mailavhandlinger med store variasjoner av både emosjonell karakter, livslyst og spenning (for så å bli ghostet)....

Jeg ble tidelig kjent med "blokkert" - funksjon - og det var bra!
I starten ble jeg bombardert av menn som ville ha sex ved bålet og mange veldig tydelige invitasjoner. Og høflig som jeg er, svarte jeg på disse inbydelsene på en nokså direkte måte.
Joda, jeg har blokkert folk jeg også. Det er ikke det innlegget mitt handler om KUN.

Når folk skriver: "vil du bli kjent med meg" så syns jeg dette er supert: rett ut - og så kjører vi på.
Jeg svarer "ja det kan vi godt, men i og med at vi bor så langt i fra hverandre, ønsker jeg å se AKTUELLE bilder av deg" (ikke noen barndomsminner av en kjekk kar eller dame i ønskekroppen sin).

Det er en ærlig sak. Eller?

Jeg ønsker allerhelst å møte dette menneske face to face, om man har sagt "ja" til å bli kjent. Så, ka skjer? Istedenfor å si at man ikke ønsker det (likevel), er man blokkert. Var det noe jeg gjorde galt her, montro?

Det er MIN opplevelse her som jeg vil drøfte med dere.
Meningsutveksling, folkens - hvordan blir dere møtt, hva bør en tenke på? Hva er innafor, hva ikke?

Jeg akseptere alle sine valg og hva dem gjør i livet. Vet at noen mener jeg ikke bør bry meg. Og jeg aksepterer disse meninger også.

Kjør debatt her på mandag og utover!!!

Svar på innlegg

Kompis1
#1. Postet 02.12.2024 av Kompis1
Noe jeg lurer på:

Hvordan gjør dere det?
Knall innlegg, og du spikrer noen spørsmål her... Skal bli interessant å se responsen
Norfrag
#2. Postet 02.12.2024 av Norfrag
Her, som de fleste nettsteder, blir jeg like overrasket hver gang om det står et varsel om post. 99% av det blir høflige avslag da jeg regner med dette er falske kontoer. Så hvordan man skal sette noen standard blir vanskelig siden jeg knapt snakker med noen
Norravind
#3. Postet 02.12.2024 av Norravind
r
Her, som de fleste nettsteder, blir jeg like overrasket hver gang om det står et varsel om post. 99% av det blir høflige avslag da jeg regner med dette er falske kontoer. Så hvordan man skal sette noen standard blir vanskelig siden jeg knapt snakker med noen
Syns nå du er veldig flink å kommentere her inne Norfrag. Det burde vel ikke være noe problem for deg å gjøre det samme med en annen persom på innboks.

Men det er klart: hva blir du spurt om - hvordan svarer du på det. Stiller du spm tilbake, er du genuint interessert i dette menneskets liv og hva det er opptatt av. Gir du av deg selv? Og når? og Hvordan?

Tror mange her inne har vanskeligheter med å kommunisre rett og slett - og så er dem redd å levere ut sin identitet ved å gi sitt mob nr, epost adresse, snap, WA etc. Ja, alt kan bli misbrukt... uansett!

Så, hva er da vitsen med å bli kjent

A...om du ikke klarer å uttrykke deg her inne, føre en DIAlog - ikke bare spm- svar (du vet hva jeg mener?)
B...ikke ha muntlig dialog på telefon - høre stemmen, føre FAKTISK en dialog, eller prøver på det!
C... ikke tørre å møte et menneske, bikke unna når man evt ha laget en avtale. Finne på sleipe unnskyldninger framfor å si det rett ut : "jeg tørr ikke, jeg har ombestemt meg, ønsker deg alt vel"

Så: hva er greier med kamuflerte "turvenn" appen her?
Turisten77
#4. Postet 02.12.2024 av Turisten77
Jeg vil i alle fall unngå å oppgi telefonnummer og e-postadresse til fremmede mennesker før vi blir godt nok kjent. Men så arbeider jeg mye med personopplysninger, og arbeidsplassen min er ekstremt opptatt av IT-sikkerhet
Norravind
#5. Postet 02.12.2024 av Norravind
Jeg vil i alle fall unngå å oppgi telefonnummer og e-postadresse til fremmede mennesker før vi blir godt nok kjent. Men så arbeider jeg mye med personopplysninger, og arbeidsplassen min er ekstremt opptatt av IT-sikkerhet
Det er en ærlig sak, men NÅR er du GODT NOK kjent med personen? Hvilken garantier har du at selv om du er tilsynelatende godt kjent med denne personen, ikke vil bli misbrukt?

Hva er dine tips til oss? Hva er tryggest og hvordan?
Norfrag
#6. Postet 02.12.2024 av Norfrag
Syns nå du er veldig flink å kommentere her inne Norfrag. Det burde vel ikke være noe problem for deg å gjøre det samme med en annen persom på innboks.

Men det er klart: hva blir du spurt om - hvordan svarer du på det. Stiller du spm tilbake, er du genuint interessert i dette menneskets liv og hva det er opptatt av. Gir du av deg selv? Og når? og Hvordan?

Tror mange her inne har vanskeligheter med å kommunisre rett og slett - og så er dem redd å levere ut sin identitet ved å gi sitt mob nr, epost adresse, snap, WA etc. Ja, alt kan bli misbrukt... uansett!

Så, hva er da vitsen med å bli kjent

A...om du ikke klarer å uttrykke deg her inne, føre en DIAlog - ikke bare spm- svar (du vet hva jeg mener?)
B...ikke ha muntlig dialog på telefon - høre stemmen, føre FAKTISK en dialog, eller prøver på det!
C... ikke tørre å møte et menneske, bikke unna når man evt ha laget en avtale. Finne på sleipe unnskyldninger framfor å si det rett ut : "jeg tørr ikke, jeg har ombestemt meg, ønsker deg alt vel"

Så: hva er greier med kamuflerte "turvenn" appen her?
Jeg synes det er greiere å kommunisere på et Forum. Når man er både introvert og til dels menneskesky så er det en måte å få ut det jeg trenger sosialt. Samtidig slipper jeg stresset med masse folk rundt meg.
Norravind
#7. Postet 02.12.2024 av Norravind
Jeg synes det er greiere å kommunisere på et Forum. Når man er både introvert og til dels menneskesky så er det en måte å få ut det jeg trenger sosialt. Samtidig slipper jeg stresset med masse folk rundt meg.
Bra svart, så det å kommunisere på innboks elle WA er vanskeligere? Forum her, dvs der du svarer nå, er lettest for deg?

Og det kan jo i sin tur føre til at folk ta kontakt med deg på innboks etter at de ser, hva du står for - men det er jo der kontakten oppstår og man evt går videre SAMMEN. Eller har jeg misforstått noe?
Turisten77
#8. Postet 02.12.2024 av Turisten77
Det er en ærlig sak, men NÅR er du GODT NOK kjent med personen? Hvilken garantier har du at selv om du er tilsynelatende godt kjent med denne personen, ikke vil bli misbrukt?

Hva er dine tips til oss? Hva er tryggest og hvordan?
Har ingen konkrete tips, men å ha møtt denne personen først er et godt utgangspunkt. Det samme er å holde kontakten og få vite så mye som mulig, og selvfølgelig finne tonen. Spørsmål om å sende penger bør derimot få alarmen til å gå, men det er delvis et annet tema
Norfrag
#9. Postet 02.12.2024 av Norfrag
Bra svart, så det å kommunisere på innboks elle WA er vanskeligere? Forum her, dvs der du svarer nå, er lettest for deg?

Og det kan jo i sin tur føre til at folk ta kontakt med deg på innboks etter at de ser, hva du står for - men det er jo der kontakten oppstår og man evt går videre SAMMEN. Eller har jeg misforstått noe?
Det gir en mulighet til å legge opp en meningsfull videre diskusjon. "Hei, jeg leste at du skreiv på forum bla-bla-bla" Hva legger du i det, hva mente du, kan du utdype osv osv.

Som ny på en side kan et Forum være bra for å introdusere deg litt mere. Du har en mening om ting, om enn ikke politisk korrekt i alle tilfeller, så er det en mening.
Norravind
#10. Postet 03.12.2024 av Norravind
Har ingen konkrete tips, men å ha møtt denne personen først er et godt utgangspunkt. Det samme er å holde kontakten og få vite så mye som mulig, og selvfølgelig finne tonen. Spørsmål om å sende penger bør derimot få alarmen til å gå, men det er delvis et annet tema
Spm om å sende penger? Har du opplevd det her på turvenn.no? og ka det handler om - noen som gjør det?
annonseCamp Villmark - For oss som elsker friluftsliv
annonseFriluftsliv - Oppskrifter på turmat
annonseKjøp en Turvenn-kopp