Logg inn
Fyll inn ditt brukernavn og passord:
Brukernavn
Brukernavn mangler
Passord
Passord mangler
Meny
Oversikt
Søk
Megafon
Forum
Apps
Om
Bli medlem
Logg inn
440 Pålogget nå
Møteplassen for turglade mennesker
Logg inn
Bli medlem
Morty sier:
Skriv gjerne til meg
Skriv
Skriv her
Skriv i megafonen
Forum
>
Annet
> Debatt
Opprettet 26.10.2024 av
Kompis1
, mann, 63 år, Oslo
.
Sutring over å bli blokkert...
Helt ærlig.. Hvorfor gidder man å bry seg? Jeg selv blokkerer uten annen grunn enn at jeg ikke gidder personen, og setter pris på om andre gjør det samme med meg. Blokkering oppleves feilaktig som noe negativt. Det er faktisk positivt for da slipper man å bruke tid på å skrive til hverandre når man ikke egentlig vil. Noen lar jeg bare 'henge', andre blokkerer jeg. Og det må da være helt greit?
Svar
|
Siter
|
Varsle
|
Overvåk
Svar på innlegg
Side 1 av 2
#1. Postet 26.10.2024 av
Tom Roar
Å drive å blokkere er nå bare barnslig syns je. Vi er nå voksne og kommer aldri å skjønne d😃 er d noen en itte liker trenger vel en itte å skrive med den personen? Vanlig folkeskikk er jo å si ifra på en høflig måte. Mitt synspunkt i hvertfall😊
Svar
|
Siter
|
Varsle
#2. Postet 26.10.2024 av Anonym
Er helt greit å bli blokkert, synes jeg. Ville vel uansett ikke tatt kontakt med de som har gjort det.
Svar
|
Siter
|
Varsle
#3. Postet 27.10.2024 av
Kompis1
Er helt greit å bli blokkert, synes jeg. Ville vel uansett ikke tatt kontakt med de som har gjort det.
Nettopp... Masse bortkasta tid spart for begge
Svar
|
Siter
|
Varsle
#4. Postet 09.12.2024 av
Rufsetufs76
Å ta seg ekstra bryet med å blokkere, forklarer mye synes jeg. Vanlige mennesker klarer da å kommunisere med språk?
Oppleves som en ufin og umoden handling, er en skikkelig uting mener jeg....på linje ned å ignorere når folk tar førstegangs kontakt.
Svar
|
Siter
|
Varsle
#5. Postet 09.12.2024 av
Hårek
Helt enig. Med få ord kan man avvise folk på en høflig måte. Blokkering og ghosting uten å ha en god grunn som man kan forklare, er barnslig, uhøflig, og rett og slett feigt. Likegyldighet er en fiende i tiden.
Svar
|
Siter
|
Varsle
#6. Postet 09.12.2024 av
Turisten77
Jeg har skjønt at det er vanlig å blokkere personer som ikke er aktuelle. Men jeg mener likevel at det er feil. Som flere påpeker her går det an å komme med høflige avslag som " du er dessverre ikke min type". Blokkering bør en bare bruke når noen oppfører seg uakseptabelt, mener jeg. Men så har jeg også bladd i "Skikk og bruk"
Svar
|
Siter
|
Varsle
#7. Postet 09.12.2024 av Anonym
Ble blokkert pga en høflig avslag etter en date, men i sånn tilfelle er det ikke mitt problem. Vi må tåle en høflig avvisning.
"Love bombing" er bare barnslig.
Er det stor avstand fra Oslo så avviser jeg på en høflig måte. Men seksuelle forslag eller upassende oppførsel blokkerer jeg med en gang.
Det er flere falske profiler, også flere som oppgir feil alder. En sånn løgn kommer frem uansett og er "turn off".
Svar
|
Siter
|
Varsle
#8. Postet 10.12.2024 av
Bassmann54
Er noe som heter folkeskikk..
Svar
|
Siter
|
Varsle
#9. Postet 10.12.2024 av
Norravind
Er noe som heter folkeskikk..
Og hva betyr folkeskikk for DEG i denne settingen???
Svar
|
Siter
|
Varsle
#10. Postet 10.12.2024 av
Norravind
Å bli blokkert vekker så klart noen følelser for noen, andre er letta, 3.person bryr seg ikke i det hele tatt.
Bare å ta det som normalitet her inne...så lever du bra med det uten å lage drama for deg selv og andre (via megafon)
Svar
|
Siter
|
Varsle
Side 1 av 2
Morty sier:
Skriv gjerne til meg
Skriv
Skriv her
Skriv i megafonen
annonse