Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Turvenn.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Annet > Debatt

Kompis1
Opprettet 03.10.2024 av Kompis1, mann, 62 år, Oslo.
Angående videochat før man treffes...
Jeg skjønner ikke motviljen dersom man ikke har noe å skjule...

Og jeg gidder ikke å la meg lure lenger :-/

Dust 60+ fra Oslo....

Før i tida da video-møte var teknisk vanskelig levde feikerne et trygt liv på datingsider. Da kunne de unnskylde seg med at de ikke fikk til videochat. Sorry guys, den unskyldninga holder ikke lenger... :-D

Mange personer nekter å videodate før man ev treffes. Og hvorfor det? Man har jo alle fordeler med å videodate først. Man sitter trygt og komfortabel hjemme i sin egen hule og kan avvise personen når som helst og man slipper å bruke en halv dag på noe som kanskje aldri ville blitt noe av, vinn, vinn...Etter en innledende chat her, en hyggelig mobilsamtale etterpå, så vil jeg insistere på en videochat når det passer henne før vi avtaler å treffes. Noen har ingen problemer med det, mens andre blå-nekter. Jeg blir helt klart svært skeptisk og mistenksom dersom man er uvillig til det. De har alle en ting felles; De lyver med profilen og bildene sine. Ingen untak. De kommer med alle rare svada-nada unnskyldninger som ikke henger på greip og som er svært lette å motargumentere. De bare vil ikke, sikkert med god grunn for høyst sansynlig skjuler de noe!

Mange sliter rett og slett med sosiale antenner og det skjer ofte plutselig etter singel 50+....
Ikke veit jeg, men i følge eksperter kan det faktisk skyldes overgangsalderen og er vanligere enn man tror...

Enkelte er også notoriske vane-hobby-deitere. De er egentlig ikke ute etter en partner, men deiter for moro skyld og det er ofte nettopp dem som nekter å videochatte. Fint for damene da for de blir jo spandert på og kan nyte gratis ØL, kaffe, og kanskje en smårett, og nyte oppmerksomheten de får.
Det er seff ikke noe galt i det men jeg er ikke DER så jeg leiter etter tegn fra henne FØR deiten som kan avsløre henne og da er jeg ikke interessert....

På video ser man hverandre live som er veldig nær en fysisk date og man kan vurdere hverandre langt sikrere. Jeg har dessverre flere ganger latt meg lure og godtatt at hun ikke vil, og truffet henne allikevel. Det blir like skuffende hver gang og jeg skjønner da hvorfor hun nektet. De lyver med bildene sine, uten unntak. Nå har jeg som krav, uansett hvor hyggelig det er på mobilen, å kreve en videochat om hun vil treffe meg. For dersom ikke, vet jeg at hun faker bilder og annet og lufta går ut av ballongen. Tør du å deite og ikke har noe å skjule, så bør du helt klart godta en video-chat først.... :-/ Og vi må tåle en mulig avvisning under videochatten for da har vi ev spart hverandre for bortkasta tid... :-/ Igjen, nekter hun, så takker jeg høflig for meg og ønsker henne lykke til videre....

Svar på innlegg

Norravind
#1. Postet 03.10.2024 av Norravind
Hei Kompisen!

...men så har du de som videofilme klipp av seg seg og lange utredninger blabla+++...og ikke tør engang å ta en telefon etter ca 2 mnd med opp og nedturer i skriveverden på WA...

Heldigvis har du også noen få tøffinger som stiller opp til date og begge får til en helt fantastisk dag!!! Er dette unntaket her inne???
syns nesten det ifølge det du beskriver, Komis!?
Kompis1
#2. Postet 03.10.2024 av Kompis1
Hei Kompisen!

...men så har du de som videofilme klipp av seg seg og lange utredninger blabla+++...og ikke tør engang å ta en telefon etter ca 2 mnd med opp og nedturer i skriveverden på WA...

Heldigvis har du også noen få tøffinger som stiller opp til date og begge får til en helt fantastisk dag!!! Er dette unntaket her inne???
syns nesten det ifølge det du beskriver, Komis!?
Hei :-) Dessverre må man forvente mange løgnere og fake profiler på datingsider. Derfor sikrer jeg meg... :-)
Norravind
#3. Postet 03.10.2024 av Norravind
Håper du har fått noen fine dater likevel?
Kompis1
#4. Postet 03.10.2024 av Kompis1
Håper du har fått noen fine dater likevel?
Nei, jeg er blitt så restriktiv og sær... :-D
Norravind
#5. Postet 04.10.2024 av Norravind
Nei, jeg er blitt så restriktiv og sær... :-D
Ja, skjønner deg godt....er det kun fakeprofiler her, utenom du og jeg og noen bittefå utvalgte...veeeeldig rare greier.

Du får ha en likevel fin dag videre i Sør.. fra Norravind
Kompis1
#6. Postet i går kl 21:06 av Kompis1
Ja, skjønner deg godt....er det kun fakeprofiler her, utenom du og jeg og noen bittefå utvalgte...veeeeldig rare greier.

Du får ha en likevel fin dag videre i Sør.. fra Norravind
Neia, det er da ikke bare det men det er vanskelig å finne noen og sånn er det for de fleste single 50+...
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Turvenn.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseKjøp en Turvenn-kopp