Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Turvenn.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Jakt og fiske > Debatt

Ea76
Opprettet 16.05.2024 av Ea76, dame, 48 år, Akershus.
Fisketur?
Noen som vil ta meg med på fisketur? Jeg trenger og ønsker å lære meg å fiske, både ferskvann og saltvann.
Har en fiskestang og noen sluker, men aner ikke hva dette er.
Og evt når beste tiden er for å fiske hva.

Jeg holder til rett utenfor Oslo så fint om det ikke er så veldig langt unna???? ellers så må det bare planlegges litt.?? overnattingstur er også aktuelt. Sover som en stein i hengekøye??

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 17.05.2024 av Anonym
Hadde vært digg. Ikke fisket selv på mange år, selv om utstyret er i orden.
Skal ta opp dette igjen. Forlate stress i livet med lyden av naturen.
Dessverre bor jeg for langt unna,men ønsker deg lykke til......er jo ikke så vanskelig da. Hiv ut en dubb med en krok en meter under. Fest på en meitemark og sitt å se på dubben. Roligere enn det blir det ikke. Må ikke så langt ut. Ørreten tåler ikke varmt vann. Om det er sommer vil den gå dypere eller der det er bekker for å få oksygen i vannet......enjoy 😃
Får du fisk. Sløy den. Gjelder og innerst i buken har mest blod.....det må vekk, for å ikke bli dårlig. Legg den evt under mose/ myr, som naturens kjøleskap
Ea76
#2. Postet 17.05.2024 av Ea76
Takk for kjempefin tilbakemelding. Og synd du bor så langt unna.
Jeg får gå til innkjøp av en dupp og krok....for det tror jeg ikke jeg har. Og en god kniv. 😊
Anonym
#3. Postet 17.05.2024 av Anonym
Ønsker deg lykke til.......husk det viktigste er ikke å FÅ fisk.....bare ønske seg til det. En dag går ønsket ditt i oppfyllelse 😃😃😃
Ea76
#4. Postet 18.05.2024 av Ea76
Takker. 🌼
Tom Roar
#5. Postet 19.05.2024 av Tom Roar
Hei:-) jeg er masse på turer og fisketur. Fiskesesongen starter nå neste hælj. Je er mest på fjellet og fisker fjellørret. Bor rett utenfor Gjøvik. Så bare å si ifra hvis du ønsker å bli med en tur.
SelinaSchnoor
#6. Postet 20.05.2024 av SelinaSchnoor
Hei!

Jeg vil bare tipse dig om Fiskejenter i marka. De afholder kurs forskellige steder i marka rundt Oslo. Det koster kun 10 kr at være med. Jeg har selv været på kurs med de for en stund siden og de er flinke.
De har også isfiske når den tiden er og arrangerer overnatningsture med fiskning.
De har både nettside og egen facebookgruppe.
Lykke til 😊
SelinaSchnoor
#7. Postet 20.05.2024 av SelinaSchnoor
De har et basiskurs d. 12/6 kl. 18.00 ved Sognsvann. Det skal jeg være med på, trænger lidt opfriskning 😆
Burre
#8. Postet 24.05.2024 av Burre
Hei du.

Kan gjerne ta deg med på hytta og så kan jg løre deg å fiske i fjellvann. Store muligheter for fjellørret.
Tjommi73
#9. Postet 28.05.2024 av Tjommi73
Absolutt.... jeg fisker mye, hav og ferskvann.
Onsdag er det hengekøye og fluestang,se om det vaker ørret i et skogsvann her syd😁
Alltid hyggelig med selskap..
ridder
#10. Postet 28.05.2024 av ridder
Det hadde kanskje vært gøy om vi var en liten gjeng med uerfarne fiskere som møttes på Sognsvann. Jeg har fått fiskeutstyr i julegave, men har aldri tatt det i bruk. Her trengs det også grunnleggende opplæring av en kløne (meg selv). :)
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på Turvenn.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseKjøp en Turvenn-kopp